Go to Russia for Education: Exhibition of Russian universities to be kicked off on 21 April

 

Dhaka 2 April 2021:

Go to Russia for Education! online educational exhibition of Russian universities takes place in Bangladesh on 21 April 2021.

Representatives of top-ranked Russian universities will outline the prospects of professional education in Russia, present their academic programmes, deliver lectures in popular science, hold master classes and workshops, showcase virtual tours and describe the life of foreign students in Russia, as well as answer the most challenging questions of prospective university students.

Majors in engineering and humanities, computer technologies, language studies for researchers, business education, contemporary technologies of learning Russian, features for admission of foreign students, double degree programmes, and other topics will be presented by Russian universities, including:

  • Moscow State University of Technology STANKIN;
  • Orel State University named after I.S. Turgenev;
  • MIREA – Russian Technological University;
  • Herzen State Pedagogical University of Russia;
  • Samara State University of Economics;
  • Financial University under the Government of the Russian Federation;
  • Moscow State Linguistic University;
  • Saint Petersburg Mining University;
  • North-Caucasus Federal University.

 

School and prospective university students, and their parents, as well as teachers and university students are invited to attend the exhibitions, media representatives from Bangladesh, and everyone interested are invited to attend! Expected number of participants – 800+ persons.

Participation on the online exhibition is free. The event will offer simultaneous interpreting into Bengali language.

Agenda and registration at the Go to Russia for Education! website – go-edu.ru

Go to Russia for Education! is a project devised with the backing from the Federal Agency for the Commonwealth of Independent States Affairs, Compatriots Living Abroad, and International Humanitarian Cooperation (Rossotrudnichestvo), to implement a series of educational events. The project seeks to popularise the Russian professional education and engaged foreign citizens and compatriots from other countries to study in the Russian Federation. The first stage of the educational project was successfully completed in 2020. More than 3,000 foreign students from Asia attended online events, with more than 200 visitors registered at the offline event. In 2021, the offline educational exhibition takes place in China. Online events will be held in Vietnam, Syria, Bangladesh, and Japan.

 

 

২১ এপ্রিল বাংলাদেশে অনুষ্ঠিত হবে রাশিয়ান অনলাইন শিক্ষামূলক প্রদর্শনী

 

ঢাকা, ২ এপ্রিল ২০২১:

শিক্ষার জন্য রাশিয়ায় যান! রাশিয়ান বিশ্ববিদ্যালয়গুলির অনলাইন শিক্ষামূলক প্রদর্শনী ২১ এপ্রিল ২০২১ বাংলাদেশে অনুষ্ঠিত হতে চলেছে।

শীর্ষ স্থানীয় রাশিয়ান বিশ্ববিদ্যালয়গুলির প্রতিনিধিরা রাশিয়ায় পেশাদার শিক্ষার সম্ভাবনার রূপরেখা বর্ণনা করবেন, তাদের একাডেমিক প্রোগ্রামগুলি উপস্থাপন করবেন, জনপ্রিয় বিজ্ঞান বিষয়ক বক্তব্য রাখবেন, মাস্টার ক্লাস এবং কর্মশালা আয়োজন করবেন, ভার্চুয়াল ট্যুর প্রদর্শন করবেন এবং রাশিয়ার বিদেশী শিক্ষার্থীদের জীবন বর্ণনা করবেন এবং তার সাথে সাথে বিশ্ববিদ্যালয়ের সম্ভাব্য শিক্ষার্থীদের সবচেয়ে গুরুত্বপূর্ণ প্রশ্নসমূহের উত্তর দেবেন।

প্রকৌশল এবং মানবিক, কম্পিউটার প্রযুক্তি, গবেষকদের জন্য ভাষা শিক্ষা, ব্যবসায়িক শিক্ষা, রাশিয়ান শেখার সমসাময়িক প্রযুক্তি, বিদেশী শিক্ষার্থীদের ভর্তির তথ্য, ডাবল ডিগ্রি কার্যক্রম এবং অন্যান্য বিষয়সমূহ রাশিয়ান বিশ্ববিদ্যালয়গুলি উপস্থাপন করবে, যার মধ্যে অন্তর্ভুক্ত:

  • মস্কো স্টেট ইউনিভার্সিটি অফ টেকনোলজি স্ট্যানকিন;
  • ওরেল স্টেট ইউনিভার্সিটি যেটি আই.এস. তুর্গেনিভ -এর নামানুসারে নামকরণ করা হয়েছে;
  • MIREA – রাশিয়ান টেকনোলজিক্যাল ইউনিভার্সিটি;
  • হার্জেন স্টেট পেডাগগিক্যাল ইউনিভার্সিটি অফ রাশিয়া;
  • সামারা স্টেট ইউনিভার্সিটি অফ ইকোনমিক্স;
  • রাশিয়ান ফেডারেশন সরকারের অধীনস্থ ফাইনান্সিয়াল ইউনিভার্সিটি;
  • মস্কো স্টেট লিঙ্গুয়িস্টিক ইউনিভার্সিটি;
  • সেন্ট পিটার্সবার্গ মাইনিং ইউনিভার্সিটি;
  • নর্থ-ককেশাস ফেডারেল ইউইভার্সিটি।

স্কুল এবং বিশ্ববিদ্যালয়ের সম্ভাব্য শিক্ষার্থী এবং তাদের অভিভাবক, পাশাপাশি শিক্ষক এবং বিশ্ববিদ্যালয়ের শিক্ষার্থীদের প্রদর্শনীগুলিতে আমন্ত্রণ জানানো হয়েছে, বাংলাদেশের মিডিয়া প্রতিনিধিরা এবং আগ্রহী সবাইকে উপস্থিত থাকার জন্য আমন্ত্রণ জানানো হয়েছে! প্রত্যাশিত অংশগ্রহণকারীর সংখ্যা – 800+ জন।

বিনামূল্যে অনলাইন প্রদর্শনীতে অংশগ্রহণ। অনুষ্ঠানটি একই সাথে বাংলা ভাষায় ব্যাখ্যা করা হবে।

‘শিক্ষার জন্য রাশিয়ায় যান’-এর ওয়েবসাইট – go-edu.ru-এ আলোচ্যসূচি এবং নিবন্ধন!

একগুচ্ছ শিক্ষামূলক ইভেন্ট বাস্তবায়িত করার জন্য ‘শিক্ষার জন্য রাশিয়ায় যান!’ প্রকল্পটি ফেডারেল এজেন্সি অফ কমনওয়েলথ অফ ইন্ডিপেন্ডেন্ট স্টেটস অ্যাফেয়ার্স, বিদেশে বসবাসকারী স্বদেশী, এবং আন্তর্জাতিক মানবিক সহযোগিতা কেন্দ্র (Rossotrudnichestvo)-এর সহায়তায় তৈরি করা হয়েছে। প্রকল্পটির উদ্দেশ্য হল রাশিয়ান পেশাদার শিক্ষাকে জনপ্রিয় করা এবং বিদেশী নাগরিক এবং অন্যান্য দেশের লোকজনকে রাশিয়ান ফেডারেশনে অধ্যয়নের জন্য উৎসাহিত করা। 2020 সালে শিক্ষামূলক প্রকল্পের প্রথম পর্যায়টি সফলভাবে শেষ হয়েছিল। এশিয়া থেকে 3,000-এর বেশি বিদেশী শিক্ষার্থী অনলাইন ইভেন্টে অংশ নিয়েছিলেন এবং 200 জনেরও বেশি দর্শনার্থী অফলাইন ইভেন্টে নিবন্ধন করেছিলেন। 2021 সালে, চীনে অফলাইনে শিক্ষামূলক প্রদর্শনী হতে চলেছে। ভিয়েতনাম, সিরিয়া, বাংলাদেশ এবং জাপানে অনলাইন ইভেন্ট অনুষ্ঠিত হবে।