Wednesday, September 28, 2022
Homeঅর্থনীতিHuawei Cloud and Digital Power Team onboard 60 New Members to Serve...

Huawei Cloud and Digital Power Team onboard 60 New Members to Serve Bangladesh

Huawei Cloud and Digital Power Team onboard 60 New Members to Serve Bangladesh

 

Dhaka August 7 2022 :

 

Huawei Technologies (Bangladesh) Limited has recently completed the recruitment of 60 fresh graduates for its Cloud and Digital Power team to provide diversified Digital Power and Cloud solutions to the people of the country. 

With a intention to creating opportunities for the youth to work in the ICT sector so that they can contribute for the betterment of the country, Huawei came up with the idea of recruiting fresh graduates. The process started in June and around 2,500 applicants applied for the vacant positions. It was a very good opportunity for the graduates who have no prior work experience. Finally, 60 people (30 for Cloud and 30 for Digital Power) have been onboarded. 

MD Tansi Islam, a new recruit in Huawei Cloud Team, said about this opportunity, “It’s really amazing that I have got the opportunity to work with the leading global ICT infrastructure provider Huawei and learn from the experts. I have already attended some training sessions and gathered useful knowledge from those. Knowledge and skills that I am learning here will, I believe, help me in my future endeavors to do something for the welfare of the industry and the country.” 

After realizing Digital Bangladesh dream, Bangladesh is now moving towards materializing Smart Bangladesh vision. To make this happen, Bangladesh needs to harness the power of innovative digital services like Cloud and green power solutions. Huawei Bangladesh is committed to helping the country achieve its goals through its innovative cloud and power solutions.  

 

 

হুয়াওয়ের ক্লাউড ডিজিটাল পাওয়ার টিমে যোগ দিলেন ৬০ জন সদ্য গ্রাজুয়েট

 

ঢাকা  আগস্ট ৭ ২০২২ :

 

হুয়াওয়ে টেকনোলজিস (বাংলাদেশ) লিমিটেড সম্প্রতি ৬০ জন সদ্য গ্র্যাজুয়েটকে ক্লাউড ও ডিজিটাল পাওয়ার টিমে নিয়োগ দিয়েছে। নতুন উদ্যমে বাংলাদেশে ডিজিটাল পাওয়ার সল্যুশন ও ক্লাউড সেবা দিতে সদ্য স্নাতক সম্পন্ন হওয়া এই শিক্ষার্থীদের নিয়োগ দেয়া হয়েছে। 

তরুণদের জন্য আইসিটি খাতে কাজের সুযোগ সৃষ্টি করার উদ্দেশে সদ্য গ্র্যাজুয়েটদের নিয়োগের এ সিদ্ধান্ত গ্রহণ করেছে হুয়াওয়ে। নিয়োগের এ প্রক্রিয়া শুরু হয় জুন মাসে এবং প্রায় ২,৫০০ চাকরিপ্রার্থী এতে অংশগ্রহণ করেন।  

হুয়াওয়ে ক্লাউড টিমে নিয়োগপ্রাপ্ত নতুন কর্মীদের একজন মোঃ তানসি ইসলাম এ বিষয়ে বলেন, ”বিশ্বের শীর্ষস্থানীয় আইসিটি অবকাঠামো সেবাদাতা প্রতিষ্ঠাতা হুয়াওয়ের সাথে কাজ করার এবং বিশেষজ্ঞদের কাছ থেকে শেখার সুযোগ পেয়ে আমি সত্যিই আনন্দিত। আমি ইতোমধ্যে কিছু কর্মশালায় অংশগ্রহণ করেছি, যার মাধ্যমে আমি এই খাত সম্পর্কে অনেক কিছু জানতে পেরেছি। আমি বিশ্বাস করি, এখান থেকে অর্জিত জ্ঞান ও দক্ষতা আমাকে ভবিষ্যতে আইসিটি খাত ও দেশের উন্নয়নে কাজ করতে সহায়তা করবে।“

ডিজিটাল বাংলাদেশের স্বপ্ন বাস্তবায়নের পর এখন স্মার্ট বাংলাদেশের লক্ষ্য পূরণের দিকে এগিয়ে যাচ্ছে দেশ। স্মার্ট বাংলাদেশের লক্ষ্য পূরণ করতে হলে ক্লাউড ও গ্রিন পাওয়ার সল্যুশনের মতো উদ্ভাবনী ডিজিটাল সেবার পরিধি আরও বৃদ্ধি করতে হবে। উদ্ভাবনী ক্লাউড ও পাওয়ার সল্যুশনস নিয়ে বাংলাদেশের এই লক্ষ্য পূরণে পাশে থাকবে হুয়াওয়ে বাংলাদেশ। 

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular