Thursday, September 29, 2022
Homeঅর্থনীতিMetLife launches country’s first insurance focused comics: “Hello Bima – the comics”

MetLife launches country’s first insurance focused comics: “Hello Bima – the comics”

MetLife launches country’s first insurance focused comics: “Hello Bima – the comics”

 

 

Dhaka 02 July 2022 :

 

MetLife Bangladesh has introduced the country’s first insurance-focused comics titled “Hello Bima – The Comics”, to present the concepts and benefits of insurance to people of all ages in an accessible and lively manner. 

In the comics, two main characters – Mitu and Rony answer many commonly asked questions about insurance, as they speak to the audience of a fair.

The comics can be read online here: https://metlifebd.online/hellobima

A majority of Bangladeshis still lack awareness of the benefits of insurance protection, and there are some misconceptions about insurance. Through Hello Bima comics, MetLife Bangladesh aims to help people understand more about insurance and create a more secured future.

Commenting on the launch of the comics, MetLife Bangladesh’s Chief Executive Officer, Ala Ahmad, said, “We have introduced Hello Bima comics to make insurance more accessible and interesting for people of all ages. This marks the beginning of a new way for everyone to know about insurance and its many benefits.”

 

 

হ্যালো বীমা কমিকস প্রকাশ করলো মেটলাইফ

 

ঢাকা ০২ জুলাই ২০২২

 

বীমার ধারণা ও সুবিধাসমূহ সব বয়সের মানুষের মাঝে আরো সহজবোধ্য করে তুলে ধরার জন্য মেটলাইফ বাংলাদেশ হ্যালো বীমা নামে বাংলা ভাষায় একটি কমিকস প্রকাশ করেছে। বাংলাদেশের বীমা খাতের উন্নয়নে এই প্রথম এরকম একটি কমিকস বের করা হলো। 

 

এই কমিকসে প্রধান দুটি চরিত্র, মিতু ও রনি একটি মেলায় আসা দর্শকদের  বীমা নিয়ে বিভিন্ন প্রশ্নের উত্তর দেয়। 

 

কমিসটি বিনামূল্যে ডাউনলোড ও পড়া যাবে এই লিংক-এ:https://metlifebd.online/hellobima

 

বাংলাদেশে এখনো বিপুল জনগোষ্ঠী বীমা সুরক্ষার বাইরে আছেন এবং এর অন্যতম প্রধান কারণ হলো জীবন বীমার প্রয়োজনীয়তা সম্পর্কে অসচেতনতা কিংবা প্রচলিত নানা ভুল ধারণা।  বাংলা ভাষায় এই কমিকসের মাধ্যমে জীবন বীমা সম্পর্কিত এই ধারণাসমূহ  আরো সহজ করা হয়েছে যাতে সবাই বীমার মাধ্যমে একটি নিরাপদ ভবিষ্যৎ তৈরি করার সুযোগ পান ।

 

এ প্রসঙ্গে মেটলাইফ বাংলাদেশের মুখ্য নির্বাহী কর্মকর্তা  আলা আহমদ বলেন, “বাংলাদেশের সব বয়সের মানুষের জন্য বীমাকে আরো প্রাণবন্ত ও সহজ করতেই আমরা হ্যালো বীমা কমিকসটি প্রকাশ করেছি। এই কমিকসটি বীমার অনেক সুবিধা সম্পর্কে জানার আরো একটি নতুন ক্ষেত্র উন্মোচন করলো।”  

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular