Grameenphone launches ‘Agamir Chokhe Bangladesh’ celebrating 50 years of victory

Grameenphone launches ‘Agamir Chokhe Bangladesh’ celebrating 50 years of victory

 

Dhaka December 14 2021 :

 

Centering the glorious occasion of the nation’s 50th Victory Day, Grameenphone is set to launch a digital animated story series titled ‘Agamir Chokhe Bangladesh’ on its official YouTube channel and other digital platforms. Launching on December 15, 2021, the platform aims to inspire the future generations of Bangladesh regarding the values and integrity of its independence.

To pivot the history of Bangladesh’s liberation war as a source of courage for the pioneers of tomorrow, Grameenphone has taken the initiative to build a digital collection of stories based on true and unforgettable events of 1971 and present them to today’s children. As a part of Grameenphone’s social commitment to the nation, ‘Agamir Chokhe Bangladesh’ aims to empower the next generations with real stories of bravery, kindness, leadership, etc. The series captures and tells the stories of the barbarous nine-month-long war and the heroic spirit of our liberation warriors in a suitable and appropriate manner for children.

Mohammad Sajjad Hasib, CMO, Grameenphone said, “What a remarkable legacy and example of fearlessness has been etched in history by our valiant freedom fighters. There are many learnings and stories that are hidden in our liberation war history which can enlighten our future generation and guide them to navigate obstacles and win over the battles in life. Our achievements over the past 50 years sets the direction on which we are building our nation. It is imperative to instill the values of independence, among the youth and this initiative is just our small effort to do exactly that.”

“We are hopeful that through our ‘Agamir Chokhe Bangladesh’ campaign, children will learn, know, and understand the heroic stories of patriotism which will empower our children and teach them to love their nation. As we mark the nation’s golden jubilee, let us all spread love for the nation in this month of victory in the generations to come. It is our solemn responsibility to collectively teach our future generations about the bloodstained struggle for national sovereignty,” he said.

Besides the launch of the animated series, Grameenphone has also unveiled the colossal painting, titled ‘Shadhinotar 50 Bochor,’ at the GPHouse. Done by eminent artist Hashem Khan, the painting shall elevate the aura of liberty and independence among the guests and officials at Grameenphone. On the same day, Grameenphone also declared that they are going to hold a children’s painting competition to celebrate Victory Day. The ‘Hashem Khan Painting Competition with Prothom Alo’ shall take place on 12-16 December 2021, where children aged from 3 to 12 can participate and illustrate their imagination of how they see Bangladesh in paintings.

To keep the monumental history alive, these illustrated video contents are available on Grameenphone’s official YouTube channel, – https://gpsocial.co/AgamirBangladesh, and other digital platforms. In 50 years of Bangladesh, Grameenphones hopes to raise awareness and urges all to share these stories of liberation with children and pass the torch of patriotism to the next generation to immortalize the history of Bangladesh for generations to come.

 

বিজয়ের সুবর্ণ জয়ন্তী উদযাপনে গ্রামীণফোনের ‘আগামীর চোখে বাংলাদেশ’

 

ঢাকা ১৪ ডিসেম্বর ২০২১ :

বাংলাদেশের ৫০তম বিজয় দিবসের গৌরবময় উপলক্ষে নিজেদের অফিসিয়াল ইউটিউব চ্যানেল এবং অন্যান্য ডিজিটাল প্ল্যাটফর্মে ‘আগামীর চোখে বাংলাদেশ’ শীর্ষক একটি ডিজিটাল অ্যানিমেটেড ভিডিও সিরিজ চালু করতে যাচ্ছে গ্রামীণফোন। ১৫ ডিসেম্বর চালু হতে হওয়া এই প্ল্যাটফর্মটির উদ্দেশ্য হলো দেশের ভবিষ্যৎ প্রজন্মকে স্বাধীনতার মূল্যবোধ এবং তাৎপর্য নিয়ে অনুপ্রাণিত করা।  মুক্তিযুদ্ধের ইতিহাসকে দেশের আগামী দিনের পথিকৃৎদের সাহসের উৎস হিসেবে তুলে ধরার প্রত্যয়ে গ্রামীণফোন ১৯৭১ সালে ঘটে যাওয়া সত্য ও অবিস্মরণীয় ঘটনাবলীর ওপর ভিত্তি করে একটি ডিজিটাল গল্পসংগ্রহ তৈরির এবং তা শিশুদের মাঝে যথাযথভাবে উপস্থাপন করার এই উদ্যোগ নিয়েছে।

দেশের প্রতি গ্রামীণফোনের সামাজিক দায়বদ্ধতার অংশ হিসেবে গ্রহণ করা ‘আগামীর চোখে বাংলাদেশ’ উদ্যোগের লক্ষ্য আগামী প্রজন্মকে সাহসিকতা, মহানুভবতা ও নেতৃত্বের সত্যিকারের গল্পের মাধ্যমে ক্ষমতায়ন করা। এ সিরিজের মাধ্যমে আমাদের নয় মাসের রক্তক্ষয়ী মুক্তিযুদ্ধের বীরোচিত চেতনা শিশুদের জন্য উপযুক্ত উপায়ে তাদের মতো করে উপস্থাপন করা হয়েছে।

এ নিয়ে গ্রামীণফোনের সিএমও মোহাম্মাদ সাজ্জাদ হাসিব, বলেন, “কি অদ্ভুত সাহসিকতার দৃষ্টান্ত রেখে গিয়েছে আমাদের বীর মুক্তিযোদ্ধারা। আমাদের স্বাধীনতার ইতিহাসে লুকিয়ে আছে এমন অনেক শিক্ষণীয় বিষয় যা আমাদের নতুন প্রজন্ম কে পথ দেখাবে তাদের আগামীর দিন গুলো কে জয় করবার জন্য।৫০ বছরের এই অর্জনের উপর নির্মাণ হয়ে চলেছে আগামীর বাংলাদেশ। বিজয়ের এই মর্ম কথা আমাদের আগামী প্রজন্মে কে অবগত করবার জন্য আমাদের এই ক্ষুদ্র প্রয়াস। আমরা আশা করি এই উদ্যোগের মাধ্যমে নতুন প্রজন্ম তাদের মত করে স্বাধীনতার ইতিহাস কে জানবে, বুঝবে এবং শিখবে। সুবর্ণ জয়ন্তীর এই মুহূর্তে দেশ প্রেমের এই আলো বিজয়ের মাসে ছড়িয়ে যাক প্রজন্ম থেকে প্রজন্ম।”

অ্যানিমেটেড সিরিজ মুক্তির পাশাপাশি জিপিহাউসে ‘স্বাধীনতার ৫০ বছর’ শিরোনামে এক সুবৃহৎ চিত্রকর্মও উন্মোচন করেছে গ্রামীণফোন। বিশিষ্ট শিল্পী হাশেম খানের চিত্রকর্মটি গ্রামীণফোনে আগত অতিথি ও প্রতিষ্ঠানটির কর্মীদের মধ্যে বিজয় ও স্বাধীনতার চেতনাকে উজ্জীবিত করবে। গ্রামীণফোন বিজয় দিবস উদযাপনের লক্ষ্যে প্রতিষ্ঠানটি শিশুদের জন্য একটি চিত্রাঙ্কন প্রতিযোগিতার আয়োজন করতে যাচ্ছে। ‘হাশেম খান পেইন্টিং কম্পিটিশন উইথ প্রথম আলো’ শীর্ষক প্রতিযোগিতাটি ১২ – ১৬ ডিসেম্বর অনুষ্ঠিত হবে, যেখানে ৩ থেকে ১২ বছর বয়সী শিশুরা রংতুলিতে তাদের চোখে দেখা বাংলাদেশকে ফুটিয়ে তুলবে। ইতিহাসের স্মরণীয় অধ্যায়কে বাঁচিয়ে রাখার উদ্দ্যেশ্যে নির্মিত এই ভিডিওগুলো দেখা যাবে গ্রামীণফোনের অফিশিয়াল ইউটিউব চ্যানেল (https://gpsocial.co/AgamirBangladesh) ও অন্যান্য ডিজিটাল প্ল্যাটফর্মে। বাংলাদেশের ৫০ বছরে সচেতনতা বৃদ্ধির প্রত্যাশায় গ্রামীণফোন মুক্তিযুদ্ধের এ গল্পগুলো শিশু-কিশোরদের মাঝ ছড়িয়ে দিতে এবং পরবর্তী প্রজন্মগুলোর জন্য বাংলাদেশের ইতিহাস অমর করে রাখতে আগামী প্রজন্মের হাতে দেশপ্রেমের মশাল তুলে দেয়ার আহ্বান জানায়।

সর্বশেষ